D-Award
2022-04-28

Inet och Instabox vinnare av D-Award 2022

Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.

Författare

Svensk Digital Handel

Artikelns längd

2min

Dela artikel

Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista, utmärkelsen D-Awards kategori Årets e-handelsföretag 2022 som på torsdagskvällen delades ut av Svensk Digital Handel på D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.

Vi vill med D-Award uppmärksamma de svenska e-handelsföretag och leverantörer till e-handeln som bryter ny mark, skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handeln på den internationella e-handelskartan, säger Svensk Digital Handels styrelseordförande och juryns ordförande Malin Winbom.

D-Award startades 2019 av Svensk Digital Handels och juryn består av dess styrelse som årligen nominerar tre företag till priset Årets E-handelsföretag, och från och med i år Årets Leverantör. Tidigare vinnare av Årets e-handelsföretag är Revolution Race (2019), Skincity (2020) och Caia Cosmetics (2021).

Vinnaren av Årets E-handelsföretag röstas fram av allmänheten, medan Årets Leverantör utses av juryn som utgörs av Svensk Digital Handels styrelse.

Inet vann med följande motivering:

Inets resa är något utöver det vanliga. Från att vid starten 2000 enbart ha fysiska butiker till att idag vara ett av Sveriges mest innovativa e-handelsföretag med de kanske mest lojala kunderna. Företaget är en pionjär i e-handelsbranschen inom gamification, har ett väldigt stort community och ett resultat som är lika imponerande som kundernas engagemang.

Instabox vann med följande motivering

Svenska e-handelskonsumenter har de senaste åren äntligen fått möjlighet att välja leverantör som är snabba, nära och hållbara. Instabox har med sina innovativa kundlösningar brutit ny mark och därmed medverkat till att driva e-handeln i Sverige framåt. Med en tydlig hållbarhetsagenda, där de bland annat gått över till helt fossilfria drivmedel, visar de även vägen mot mer hållbara leveranser.


Juryn

  • Malin Winbom, COO Svensk Handel
  • Linn Tagesson, Medgrundare Babyshop Group
  • Cathrin Folkesson, chef e-handel, digitala kanaler & kundservice, Apotek Hjärtat
  • Hans Ohlsson, Koncernchef, Ellos Group
  • Joakim Eskilsson, Head of Customer Service, H&M Group
  • Pauline Grindvall, Grundare, My Perfect Day
  • Anneli Kansbod, VD Bemz
  • Ella Stemme, VD och grundare, SmartaSaker

Till D-Award

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work