D-Congress
2022-02-23

Många nyheter på årets D-Congress

Biljettförsäljningen har öppnat, många av Sveriges ledande e-handelsprofiler har redan anmält sig och i veckan offentliggör vi de första talarna till årets D-Congress den 28 april.

Författare

Svensk Digital Handel

Artikelns längd

3min

Dela artikel

Biljettförsäljningen har öppnat, många av Sveriges ledande e-handelsprofiler har redan anmält sig och i veckan offentliggör vi de första talarna till årets D-Congress den 28 april. Dessutom presenterar vi inom kort programmet för den nya scen som tjuvstartar årets D-Congress – Women in Tech [at] D-Congress.

Årets D-Congress innehåller flera nyheter. Utöver Women in Tech at D-Congress så bjuder vi även in till ett välkomstmingel den 27 april, dagen före D-Congress startar. Dessutom har vi ökat antalet scener i år och varje scen har dessutom en tydlig inriktning.

Du som tidigare varit på D-Congress kommer självklart att känna igen dig. Vår ambition är fortsatt att D-Congress ska vara mötesplatsen där de främsta aktörerna inom handeln i Sverige träffas för att inspirera och inspireras kring de trender och insikter som formar morgondagens hållbara och innovativa handel.

Sveriges främsta mötesplats för e-handeln

För många deltagare på D-Congress är nätverkandet den främsta behållningen. Flera av Sveriges främsta e-handelsprofiler är varje år på plats och inget annat fysiskt event i Sverige har lika många deltagare från e-handelsföretag. Förra året var fler än 700 av deltagarna från det som vi definierar som Retailers & Brands.

Redan nu någon vecka efter att vi öppnat biljettförsäljningen, har ledande befattningshavare från bland annat följande företag anmält sig till årets D-Congress:

Adlibris, Apoteket Hjärtat, Apoteket, Bemz, Bubbleroom, Caliroots, Cellbes, Ellos, Fyndiq, H&M, Hööks, ICA, Junkyard, Kappahl, Lindex, Kids Brand Store, LYKO, Maya Delorez, Mio, NA-KD, Nelly, NetOnNet, RevolutionRace, Scandinavian Photo, Staples, Stayhard, Stena Line och Volvo Trucks.

Vi kommer även i år ha en utställning med både bredd och spets. Adyen, Optimizely och PostNord är ännu en gång Premiumpartners. Dessutom har vi ytterligare cirka 90 skarpa leverantörer till svensk e-handel som platina-, guld- och silverpartners.

Program med ca 80 talare på 6 scener med 5 teman

På D-Congress strävar vi efter att presentera de senaste trenderna som formar morgondagens e-handeln. Det gör vi bland annat med hjälp av VD:ar från några av Sveriges främsta e-handelsföretag. Men vi har även med experter som levererar insikter och perspektiv från närliggande branscher. Med årets huvudtema – E-Commerce as Entertainment – kan du bland annat förvänta dig talare med erfarenhet från spel- och underhållningsbranschen.

Årets program har vi delat upp i fem olika teman på sex scener. På vår sajt går det att läsa mer om respektive scens tema och inom kort även om programpunkter och talare.

Årets efterfest är tillbaka!

I höstas tvingades vi ställa in D-Congress efterfest p g a pandemin. Nu är den äntligen tillbaka. Efterfesten, som arrangeras av vår Premiumpartner Adyen, inleds klockan 22.00 den 28 april och dit är alla som har biljett till D-Congress välkomna.

Efterfesten föregås självklart av D-Congress Dinner Party som börjar kl 19.00. Vi njuter av en trerättersmeny, årets vinnare av D-Award presenteras och en hemlig gästartist står för underhållningen.

Antalet platser är begränsade så D-Congress Dinner Party är tyvärr bara öppet för våra partners, deras gäster samt specialinbjudna. Saknar du inbjudan kan du ta del av ett specialerbjudande från Gothia Towers ny restaurang Corner som öppnar i april. Mer information om erbjudandet kommer i början av april.

D-Congress tjuvstartar den 27 april

En nyhet för i år, som vi känner lite extra för och är särskilt stolta över, är att vi tjuvstartar D-Congress redan på eftermiddagen den 27 april med Women in Tech [at] D-Congress. I inledningstalet till hösten D-Congress talade vi om att branschen behöver jobba mer med mångfaldsfrågor och inkludering. Nu är vi partner till Women in Tech – Nordens mest inflyttande plattform för att lyfta fram kvinnors roll inom tech.

Därför bjuder vi i år in till Women in Tech [at] D-Congress. Tillsammans med ledande kvinnor inom e-handeln diskuterar vi bland annat impact, sustech och inkludering. När du köper biljett till D-Congress erbjuds du även att kostnadsfritt delta på Women in Tech [at] D-Congress.

Vi är verkligen mycket stolta över det program vi jobbat fram och som presenteras inom kort. Missa inte denna eftermiddag.

En annan nyhet för i år är också att vi bjuder in till välkomstmingel redan kvällen innan D-Congress – kl 17.00 – 19.00 den 27 april. Vi kombinerar välkomstminglet med ett avslutningsmingel för deltagarna på Women in Tech [at] D-Congress.

Det händer självklart mycket mer på D-Congress. Besök dhandel.se regelbundet och prenumerera på vårt nyhetsbrev så missar du inte när vi bland annat presenterar nya talare.

Vi ses på Svenska Mässan i Göteborg den 27-28 april. Boka biljett här →

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 8
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 9
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work