
D-Congress • 2min
Återupplev D-Congress 2023
Per Ljungberg och Arne Andersson från Svensk Handel summerar och analyserar D-Congress på en timme
Återupplev D-Congress 2023
Vilka är framgångsfaktorerna för att växa med lönsamhet? Vilket ledarskap krävs i en värld av ovisshet? Hur ska man tänka kring innovation och kundengagemang?
Per Ljungberg och Arne Andersson från Svensk Handel har tittat på alla 50 föreläsningar från årets D-Congress och summerar och analyserar innehållet under en timme.
Hur påverkas e-handeln i Sverige av det som händer i vår omvärld? Vad krävs för att handeln i Sverige ska ligga i framkant inom hållbar innovation? Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel. Och sänder detta live.
D-Talks #7: Återupplev D-Congress 2023
Vilka är framgångsfaktorerna för att växa med lönsamhet? Vilket ledarskap krävs i en värld av ovisshet? Hur ska man tänka kring innovation och kundengagemang? Per Ljungberg och Arne Andersson från Svensk Handel har tittat på alla 50 föreläsningar från årets D-Congress och summerar och analyserar innehållet under en timme.
D-Talks #6: Blir Amazon normen för e-handeln även i Sverige?
Amazons svenska lansering beskrev som ett misslyckande – men är det sant? På alla marknader där
Amazon etablerats har såväl konsumenternas förväntningar som beteenden förändrats. Blir det så
även i Sverige? Kommer Amazon bli normen för e-handeln även här?
Svensk Handels e-handelsrådgivare Arne Andersson ledde ett D-Talks på D-Congress den 9 mars
där han intervjuade retailexperterna Anna Nordlander och Margareta Boström utifrån deras
aktuella bok Amazonkoden.
D-Talks #5 Lärdomar från NRF Big Show 2023, världens största retailkonferens
NRF Big Show i New York hade i år temat Break through och pågick mellan den 15 – 17 januari. Per Ljungberg och Arne Andersson från Svensk Handel var där för att ta pulsen på detaljhandeln i USA. Deras slutsatser och lärdomar från cirka 30 föreläsningar och besök i ett 20-tal av de just nu hetaste butikerna summers i detta D-Talks. Det talar om vad fysiska butiker kan lära sig av e-handeln för att skapa mer professionella kundmöten, hur resale kan driva trafik till butiker och presenterar flera spännande butikskoncept.
Avsnittet spelades in på ett frukostseminarium på Svensk Handel den 26 januari.
Programledare och deltagare: Per Ljungberg, innovationschef Svensk Handel och Arne Andersson, senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel.
I visioner som målas upp om den perfekta staden har antalet fordon i urbana miljöer minskat kraftigt. Hur hänger det ihop med prognoserna om att 50 procent av sällanköpshandelns omsättning kan komma från e-handeln år 2030? Kan vi förena hållbara leveranser med konsumenternas önskemål om snabbhet, närhet och tillgänglighet?
Deltagare
Programledare: Arne B Andersson, senior e-handelsrådgivare, Svensk Digital Handel
Avsnittet sändes från scenen på Logistik & Transportmässan i Göteborg.
Detta D-Talks är ett samarbete med podden Framtidens E-handel. Avsnittet inleds av Per Ljungberg, VD Svensk Digital Handel som berättar om bakgrunden till temat och därefter lämnar över till Björn Påhlman Spenger. Tillsammans med gästerna Rasmus Johansson, VD Djerf Avenue och Adeline Sterner, VD CAIA Cosmetics, samtalar vi om den nya balansgången mellan tillväxt och lönsamhet och vad som är en perfekt kundupplevelse.
Gäster
Programledare: Björn Påhlman Spenger, podden Framtidens e-handel. LinkedIn
Att skapa hållbara affärsmodeller som också är långsiktigt lönsamma är ett måste för att kunna bidra till ett mer hållbart samhälle. Hur kan man tänka annorlunda kring lösningar för att möta behov, lösa ett problem och samtidigt behålla lönsamheten? Leveranser är det man ofta först kommer in på när man pratar om att skapa en mer hållbar e-handel, men störst miljöpåverkan ligger i produktionskedjan. Där kan vi göra mest skillnad, men hur? Hållbarhetsdata är grunden och vi pratar om var man börjar samt att alla e-handlare kommer att behöva ha cirkulära affärsmodeller att erbjuda kunderna framöver. Med utgångspunkt från hållbarhetssessioner på årets D-Congress diskuterar panelen framtidens hållbara e-handel i en livesändning.
Det är en relevant sändning både för mindre, mellan och stora företag. Med oss som gäster har vi Emma Garotte Fredman, Global Sustainability Manager, Gina Tricot. En välkänd och kunnig person inom hållbarhet som också fått pris för sitt arbete.
Kristin Hars är grundare och VD på hållbara yogamärket Sisterly Tribe. Kristin var tidigare CCO på Bubbleroom, men som valde att satsa på sin egen e-handel. Ett företag hon vill ta globalt och växa ansvarsfullt.
Gäster
Programledare: Eleonor Dahlberg
E-handelsexpert: Arne B Andersson
Hur designar vi våra webbutiker utifrån känslor för att skapa bra kundupplevelser? Vad är bra kundkommunikation och hur utformar vi bra kundrelationer? Hur ser framtiden ut för live streaming och vad är nästa steg för social commerce? Med utgångspunkt från årets tema på D-Congress – E-commerce as Entertainment – diskuterade panelen framtiden för e-handeln i Sverige i en livesändning.
Gäster
Programledare: Per Ljungberg
E-handelsexpert: Arne B Andersson
Svensk Handels partners är ledande företag med spetskompetens inom sina respektive områden.
Utveckla handeln tillsammans med oss!
D-Congress • 2min
D-Award • 1min
D-Award • 3min
D-Congress • 2min
D-Congress • 5min
Pre D-Congress • 4min
D-Talks • 5min
D-Congress • 3min
D-Talks • 4min
D-Talks • 2min
D-Congress • 1min
D-Award • 2min
D-Congress • 2min
D-Award • 3min
D-Award • 3min
D-Congress • 3min
D-Congress • 2min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
D-Congress • 3min
D-Congress • 4min
D-Award • 1min
D-Award • 3min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
Pre D-Congress • 3min
Pre D-Congress • 4min
D-Congress • 4min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
D-Congress • 4min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
D-Award • 2min
D-Congress • 3min
D-Congress • 2min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT