Marketingscenen – Succén fortsätter!

13.30 – 16.00

I samarbete med IAB Sweden – Interactive Advertising Bureau

IAB är den Globala branschorganisationen för digital marknadsföring i 47 länder och IAB Sverige är den lokala organisationen med 160 medlemsföretag. På Marketingscenen lär du dig mer om Programmatic buying, PLA (Product listing ads), Online video och Sökordsoptimering (SEO).

Mindre tidsjusteringar kan förekomma i programmet.

Charlotte Thür

Moderator

IAB Sweden

13.30 – 13.40

Magnus Friberg

Google

13.40 – 14.20

Rethink measurement for growth – hur ska man mäta och utvärdera sin marknadsföring

Emelie Löfdahl

Widespace

14.25 – 14.45

Är målgruppsdata tillräckligt för effektiva riktade kampanjer eller är det bara en början?

Pelle Pettersson

Cervera

14.50 – 15.10

Hur 3 månaders full gas kan göra skillnad

Charlotte Thür, CEO IAB Sweden

Charlotte Thür har sedan 2011 varit VD för den nationella branschorganisationen för digital marknadsföring, IAB Sverige. IAB finns i 43 länder i världen och startades i USA 1996. IAB startades i Sverige 2009 och Charlotte var också grundare av organisation som idag har 200 medlemsföretag och fortsätter att växa snabbt. Bland medlemsföretagen finns företag som McDonald’s, MTG, Carat, Qliro Group, Google, Facebook, Schibsted och Bonnier osv.

Charlotte har arbetat med online sedan 1996 och media sedan 1989 vid olika företag som VD och Digitalchef. Hon har fem år utanför medieindustrin som medgrundare av Morningstar Europe och dess utrullningen i 11 länder i Europa.

Vad får besökarna med sig från MF-scenen:

IAB Sverige har noga valt ut intressanta talare från sitt breda medlemsnätverk inom digital kommunikation. Under eftermiddagen på Marketingscenen får besökarna ta del av presentationer och talar från några av de största aktörerna inom digital kommunikation, företag som idag spelar en nyckelroll för e-handelns marknadskanaler. Det blir högaktuella ämnen som berör mobilens extremt och snabba utbredning, mätningar/uppföljning, re-targeting på rätt sätt och kundcase som beskriver möjligheterna med programmatiska köp.

Magnus Friberg, Industry Manager – Mobile & Measurement

Rethink measurement for growth – hur ska man mäta och utvärdera sin marknadsföring

Magnus Friberg ansvarar för mobilt sök och mätning av marknadsföring på Google Sverige. Han har drygt 5 år i branchen och under sin tid hjälpt många företag ta nästa steg inom digitaliseringen, speciellt när det kommer till hur man mäter och utvärderar sin digitala (och totala) marknadsföring.

Emelie Löfdahl, Business Unit Manager at Widespace

Som affärsområdeschef på Widespace har Emelie det kommersiella huvudansvaret för bolagets samlade produktportfölj. Emelie är aktiv inom IAB Europes Video Task Force och har bland annat talat på Video Mecca, Stockholm Media Week och IAB UK Video Conference. Hon har 7 års erfarenhet av mediebranschen och en master i Ekonomi och Marknadsföring från Linköpings Universitet.

Är målgruppsdata tillräckligt för effektiva riktade kampanjer eller är det bara en början?

Målgruppsdata används idag i all större utsträckning för riktade mobila kampanjer, men kan även medföra begränsningar i form av begränsad räckvidd. Behöver det vara på det sättet?  Finns det andra sätt som utnyttjar målgruppsdatan men samtidigt ger räckvidd?  Vi tittar på nya möjligheter och visar hur du kan använda din målgrupp för att identifiera nya potentiella kunder och skapa räckvidd i din mobila kampanj.

Pelle Pettersson, Head of Omni Channel & E-Commerce and Online marketing, Cervera.

Pelle har under de senaste åren gjort sig ett namn inom e-handeln där han bland annat fått utmärkelsen ”Årets småföretagare Sverige 2015” och så sent som i februari 2016 blev han utsedd till månadens entreprenör av Dagens industri. Pelle arbetar idag på Cervera med titeln Head of Omni Channel & E-Commerce där han varit ledande i Cerveras fina tillväxt under de senaste månaderna.

Hur 3 månaders full gas kan göra skillnad – Presenteras av Ve Interactive

Lyssna till när Pelle berättar om Cerveras resa under de senaste månaderna och hur man kan uppnå fantastisk utveckling genom att vrida på de rätta nycklarna. Genom att använda de rätta verktygen och strukturera sina marknadsföringsmixer fick man snabbt en hävstång och kund se tydliga resultat redan efter 3 månader. Detta och mycket mer under Pelles föreläsning på Marketingscenen under D-Congress. Det här vill du helt enkelt inte missa!

Andreas Wahlman

Criteo

15.15 – 15.35

Mobile first och people first

Gabriel Ashman

TV4 Gruppen

15.40 – 16.00

Gammel-tv, online video eller båda? Spelar apparaterna roll när du jagar effekt och hur gör man bäst?

Mobile first och people first

”Svindlande 46% av alla svenska transaktioner sker nu på mobilen, konsumenterna går påtagligt mot ”mobile first” – vilket innebär att annonsörer måste tänka ”people first”. Med hjälp av Criteo får kunden grepp om det betydelsefulla skiftet, och lära sig att omorientera sin remarketingstrategi från enhet till användare.

Criteos, Andreas Wahlman, kommer att diskutera vikten av en strategi för ”cross-device” och hur man bäst engagera sina kunder genom hela köpresan. ”Agility is the new name of the game”. Anders kommer leverera gott om nya idéer och innovativa strategier för att hjälpa dig att bemästra ”people-centric marketing”.

Andreas Wahlman är Commercial Director för Criteo i Norden, baserad i Stockholm.

Criteo arbetar med många Retailföretag i Norden. Anders har mer än 15 års erfarenhet inom sektorerna på nätet, media och teknik.

Gammel-tv, online video eller båda? Spelar apparaterna roll när du jagar effekt och hur gör man bäst?

Fungerar verkligen tv? Är det någon skillnad på ”vanlig” tv och ny tv när det kommer till effekt? Behöver man tänka annorlunda när man marknadsför sig med rörlig bild på olika apparater? Är det dyrt? – Findings och case från verkligheten

Gabriel Ashman, Head of Partnerships, WOO.ad, TV4-Gruppen

Gabriel, som tidigare varit verksam som projektledare, senior Affärsutvecklare och nu senast Affärschef Digitalt på TV4-Gruppen leder nu partnerarbetet inom WOO.ad. WOO.ad är den av Bonnier startade videoalliansen som syftar till att förenkla och förbättra för annonsören genom ett erbjudande som är brand safe och kontinuerligt levererar god effekt för annonsören. Gabriel har lång erfarenhet av digitala frågor och har tidigare bland annat arbeta med att konvertera besökare till betalande spelare på sajterna Blip.se och Blipville.se.

Dela gärna denna sida med en kollega eller twittra #dcongress • Prenumerera på nyhetsbrev