Alma Riihelä

Sellpy

Nordenchef

I samarbete med: Swedish Fashion Council

Fashion Transformation: En ökad andrahandsmarknad och en ökad digitalisering

Scen: E3
Cross-border e-com
10:30-11:50 - 9 mars
Gå till E3
Lägg till i kalender2023-03-09 10:30:002023-03-09 11:50:00Europe/StockholmFashion Transformation: En ökad andrahandsmarknad och en ökad digitaliseringSellpy - Alma RiiheläCross-border e-comSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Fashion Transformation: En ökad andrahandsmarknad och en ökad digitalisering

10.30. Fashion Transformation

Det sker en transformation inom modeindustrin och för att positionera svenskt mode som ledande i framtidens modeindustri måste vi synliggöra den omställning som branschen står inför, mäta förändringar som sker och exemplifiera arbetet vi driver från Sverige.

Swedish Fashion Council har i sitt arbete för att utbilda, innovera och främja svensk modeindustri tagit fram rapporten Fashion Transformation, som den första i sitt slag att belysa transformationen i modeindustrin.

Denna session inleds med att Swedish Fashion Councils VD Jennie Rosén introducerar ämnet Fashion Transformation för att därefter övergå till en fördjupning i två av de ämnen som står högst på agendan; en ökad second hand-marknad och en ökad digital modeindustri.

10.40 En ökad andrahandsmarknad

Kläder har idag en halverad livslängd jämfört med för bara tjugo år sedan. Med nya affärsmodeller, en ny syn på begagnade kläder, politiska beslut om reducerad moms och digitala lösningar som möjliggör och försäljning per-to-peer, kan andrahandsmarknaden revolutionera hur vi köper, säljer och förhåller oss till kläder.

För att vi ska nå dit krävs det dock omfattande investeringar och omprioriteringar, framförallt hos marknadens största och därmed i slutändan även mest avgörande aktörer.

Emma Streman, Product owner på H&M Buiness Tech inleder med ett Keynote om ämnet som därefter följs upp av ett panelsamtal med Alma Riihelä, Nordenchef Sellpy, Kristian Ranjal, Co-founder Aplace och Nana Sacko, grundare av SAKO och projektledare Stadsmissionen. Samtalet leds av Jennie Rosén.

11.20 En ökad digitalisering.

Idag befinner sig konsumenten lika mycket digitalt som fysiskt, vilket gör att behovet av att uttrycka den digitala identiteten växer. Detta är ett fenomen som länge varit etablerat i gaming-industrin, men som nu växer hos flera i målgruppen.

Att befinna sig i digitala universum kommer vara avgörande för att interagera med gen z. Det öppnar upp nya möjligheter för hur varumärken kan berätta sin historia, integrera med sin konsument och öka försäljning i egna kanaler.

Fredrik Timour, Founder Fashion Innovation Center, introducerar ämnet och leder därefter ett panelsamtal med Kunal Chopra, Managing Director & Co-Founder på Frame, Laura Rojas, Directness of Innovaton på Niinjas In Pyjamas och Mucheneta Ten Napel, CEO & Co-Founder Shape Innovate.

Alma Riihelä

Alma Riihelä leder det nordiska teamet på Sellpy, Nordens största second hand-e-handel. Sellpy grundades 2014 med målet att underlätta för alla att leva cirkulärt. Sellpy gör det enkelt att både handla och sälja second hand. Sellpys kunder behöver bara packa ner allt som de inte längre använder i en Sellpypåse. Sellpy hämtar påsen hos dig, sorterar och kvalitetssäkrar varorna och ser till att sakerna får en chans att hitta nya hem och komma till användning igen. Idag har Sellpy ett sortiment med över 1.5 miljoner kvalitetssäkrade varor och har, tillsammans med sina kunder, redan gett över 17 miljoner varor ett nytt liv

LinkedIn

Alma Riihelä

Sellpy

Nordenchef

Profitable Creativity

Scen: Kongresshallen
Innovation for Impact
11:00-11:20 - 7 mars
Gå till Kongresshallen
Lägg till i kalender2024-03-07 11:00:002024-03-07 11:20:00Europe/StockholmProfitable CreativitySellpy - Alma RiiheläInnovation for ImpactSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Alma Riihelä

Alma Riihelä leder det nordiska teamet på Sellpy, Nordens största second hand-e-handel. Sellpy grundades 2014 med målet att underlätta för alla att leva cirkulärt. Sellpy gör det enkelt att både handla och sälja second hand. Sellpys kunder behöver bara packa ner allt som de inte längre använder i en Sellpypåse. Sellpy hämtar påsen hos dig, sorterar och kvalitetssäkrar varorna och ser till att sakerna får en chans att hitta nya hem och komma till användning igen. Idag har Sellpy ett sortiment med över 1.5 miljoner kvalitetssäkrade varor och har, tillsammans med sina kunder, redan gett över 17 miljoner varor ett nytt liv

Alma Riihelä

Sellpy

Nordenchef

Presenteras av: PostNord Sverige

Framtidens leveranser på väg till dig – bli en vinnare hos dina kunder

Scen: J1
Wholesale Arena & Supply chain
13:00-13:20 - 9 mars
Gå till J1
Lägg till i kalender2023-03-09 13:00:002023-03-09 13:20:00Europe/StockholmFramtidens leveranser på väg till dig – bli en vinnare hos dina kunderSellpy - Alma RiiheläWholesale Arena & Supply chainSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Framtidens leveranser på väg till dig – bli en vinnare hos dina kunder

Innovativ tech, ny infrastruktur och förändrat köpbeteende. E-handeln är mitt i ett stort skifte med förändringar som är stora och snabba, globala och lokala. Det gäller att vara lyhörd om du vill bli en vinnare hos kunderna. Och flexibel. Konsumenten vill själv bestämma hur, var och när ett paket tas emot. Det ska också vara friktionslöst att e-handla produkten. Om du lyckas skapa en köpupplevelse som känns enkel, transparent och flexibel – från beställning till leverans – har du mycket att vinna.

Alma Riihelä

Alma Riihelä leder det nordiska teamet på Sellpy, Nordens största second hand-e-handel. Sellpy grundades 2014 med målet att underlätta för alla att leva cirkulärt. Sellpy gör det enkelt att både handla och sälja second hand. Sellpys kunder behöver bara packa ner allt som de inte längre använder i en Sellpy-påse. Sellpy hämtar påsen hos dig, sorterar och kvalitetssäkrar varorna och ser till att sakerna får en chans att hitta nya hem och komma till användning igen. Idag har Sellpy ett sortiment med över 1.5 miljoner kvalitetssäkrade varor och har, tillsammans med sina kunder, redan gett över 17 miljoner varor ett nytt liv.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work