Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Svensk Handel
Senior e-handelsrådgivare
Partihandelns roll i framtidens detaljhandel
Partihandelns roll i framtidens detaljhandel
Partihandeln fortsätter att transformeras och effektiviserar hela handeln. Automatisering, digitalisering och branschglidning utmanar även den traditionella detaljhandeln. Svensk Handel presenterar en rapport om företag som utvecklar partihandeln samt utmaningar och möjligheter för framtidens partihandel. Efter presentationen följer ett samtal med några av företagen som medverkat i rapporten.
Arne B Andersson
Arne B Andersson senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel. Arne ansvarar även för Svensk Handels logistiknätverk som är ett nätverk för logistikchefer med syfte att vara opinionsbildare och driva viktiga frågor för branschen. Ett exempel har varit att ta fram branschöverenskommelsen för fossilfria leveranser.
Arne har följt e-handelsutvecklingen från mitten av 90 talet och var under många år anställd av Postnord som E-handelsexpert och talesperson i E-handelsfrågor, Arne är en har genom åren varit en mycket efterfrågad och populär föreläsare och expert i allt som gäller e-handel.
D-Talks
Programledare
D-Talks: Blir Amazon normen för e-handeln även i Sverige?
D-Talks: Blir Amazon normen för e-handeln även i Sverige?
Amazons svenska lansering beskrevs som ett misslyckande – men är det sant? På alla marknader där Amazon etablerats har såväl konsumenternas förväntningar som beteenden förändrats. Blir det så även i Sverige. Kommer Amazon bli normen för e-handeln även här?
E-handelslegenden, tillika Svenska Handels e-handelsrådgivare, Arne Andersson leder ett D-Talks där han intervjuar retailexperterna Anna Nordlander och Margareta Boström utifrån deras aktuella bok Amazonkoden.
Arne B Andersson
Arne B Andersson senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel. Arne ansvarar även för Svensk Handels logistiknätverk som är ett nätverk för logistikchefer med syfte att vara opinionsbildare och driva viktiga frågor för branschen. Ett exempel har varit att ta fram branschöverenskommelsen för fossilfria leveranser.
Arne har följt e-handelsutvecklingen från mitten av 90 talet och var under många år anställd av Postnord som E-handelsexpert och talesperson i E-handelsfrågor, Arne är en har genom åren varit en mycket efterfrågad och populär föreläsare och expert i allt som gäller e-handel.
Svensk Handel
Senior e-handelsrådgivare
Presenteras av: Litium
En framtidsspaning – hur ser morgondagens digitala försäljning ut inom B2B?
En framtidsspaning – hur ser morgondagens digitala försäljning ut inom B2B?
Vilka är utmaningarna och drivkrafterna för svenska B2B-företag att sälja digitalt? Hur långt har man kommit i transformationen och vad är viktigast för att vara konkurrenskraftig framåt?
Möt två erfarna e-handelsprofiler i ett spännande samtal om utvecklingen av e-handel inom B2B. Men utgångspunkt från Litiums digitala mognadstrappa, som är resultatet av 7 års studier av digital handel inom B2B, pratar Patrik och Arne om förflyttningen som skett, likheter och olikheter med B2C och ger tips nå hur du fler vinster genom att förflytta dig uppåt på trappan.
Arne B Andersson
Arne B Andersson senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel. Arne ansvarar även för Svensk Handels logistiknätverk som är ett nätverk för logistikchefer med syfte att vara opinionsbildare och driva viktiga frågor för branschen. Ett exempel har varit att ta fram branschöverenskommelsen för fossilfria leveranser.
Arne har följt e-handelsutvecklingen från mitten av 90 talet och var under många år anställd av Postnord som E-handelsexpert och talesperson i E-handelsfrågor, Arne är en har genom åren varit en mycket efterfrågad och populär föreläsare och expert i allt som gäller e-handel.
Svensk Handel
Senior e-handelsrådgivare I Facilitator
Kundupplevelsen i e-handelsleveransen
Kundupplevelsen i e-handelsleveransen
Last mile har både utvecklats och uppmärksammats stort de senaste åren. Med ökad konkurrens har leveranserna blivit smidigare, närmare, snabbare och mer hållbara. På vilket sätt kan och bör e-handelsleveranserna stärka kundupplevelsen. Och hur kan och bör ägande av kundgränssnittet i leveransen utvecklas? I ett samtal med några av Sveriges ledande e-handelsprofiler skissar Svensk Handels e-handelsrådgivare Arne Andersson på olika scenarier för e-handelsleveransen framöver.
Arne Andersson
Arne B Andersson senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel. Arne ansvarar även för Svensk Handels logistiknätverk som är ett nätverk för logistikchefer med syfte att vara opinionsbildare och driva viktiga frågor för branschen. Ett exempel har varit att ta fram branschöverenskommelsen för fossilfria leveranser.
Arne har följt e-handelsutvecklingen från mitten av 90 talet och var under många år anställd av Postnord som E-handelsexpert och talesperson i E-handelsfrågor, Arne är en har genom åren varit en mycket efterfrågad och populär föreläsare och expert i allt som gäller e-handel.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT