Arne B Andersson

Svensk Handel

Senior e-handelsrådgivare

Partihandelns roll i framtidens detaljhandel

Scen: Scen J2
Ledig
10:30-11:20 - 9 mars
Gå till Scen J2
Lägg till i kalender2023-03-09 10:30:002023-03-09 11:20:00Europe/StockholmSvensk Handel - Arne B AnderssonPartihandelns roll i framtidens detaljhandelLedigSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Partihandelns roll i framtidens detaljhandel

Partihandeln fortsätter att transformeras och effektiviserar hela handeln. Automatisering, digitalisering och branschglidning utmanar även den traditionella detaljhandeln. Svensk Handel presenterar en rapport om företag som utvecklar partihandeln samt utmaningar och möjligheter för framtidens partihandel. Efter presentationen följer ett samtal med några av företagen som medverkat i rapporten.

Arne B Andersson

Arne B Andersson senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel. Arne ansvarar även för Svensk Handels logistiknätverk som är ett nätverk för logistikchefer med syfte att vara opinionsbildare och driva viktiga frågor för branschen. Ett exempel har varit att ta fram branschöverenskommelsen för fossilfria leveranser.

Arne har följt e-handelsutvecklingen från mitten av 90 talet och var under många år anställd av Postnord som E-handelsexpert och talesperson i E-handelsfrågor, Arne är en har genom åren varit en mycket efterfrågad och populär föreläsare och expert i allt som gäller e-handel.

LinkedIn

Arne B Andersson

D-Talks

Programledare

D-Talks: Blir Amazon normen för e-handeln även i Sverige?

Scen: Scen E-hallen
D-Talks
12:30-12:50 - 9 mars
Gå till Scen E-hallen
Lägg till i kalender2023-03-09 12:30:002023-03-09 12:50:00Europe/StockholmD-Talks - Arne B AnderssonD-Talks: Blir Amazon normen för e-handeln även i Sverige?D-TalksSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

D-Talks: Blir Amazon normen för e-handeln även i Sverige?

Amazons svenska lansering beskrevs som ett misslyckande – men är det sant? På alla marknader där Amazon etablerats har såväl konsumenternas förväntningar som beteenden förändrats. Blir det så även i Sverige. Kommer Amazon bli normen för e-handeln även här?

E-handelslegenden, tillika Svenska Handels e-handelsrådgivare, Arne Andersson leder ett D-Talks där han intervjuar retailexperterna Anna Nordlander och Margareta Boström utifrån deras aktuella bok Amazonkoden.

Arne B Andersson

Arne B Andersson senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel. Arne ansvarar även för Svensk Handels logistiknätverk som är ett nätverk för logistikchefer med syfte att vara opinionsbildare och driva viktiga frågor för branschen. Ett exempel har varit att ta fram branschöverenskommelsen för fossilfria leveranser.

Arne har följt e-handelsutvecklingen från mitten av 90 talet och var under många år anställd av Postnord som E-handelsexpert och talesperson i E-handelsfrågor, Arne är en har genom åren varit en mycket efterfrågad och populär föreläsare och expert i allt som gäller e-handel.

LinkedIn

Arne B Andersson

Svensk Handel

Senior e-handelsrådgivare

Presenteras av: Litium

En framtidsspaning – hur ser morgondagens digitala försäljning ut inom B2B?

Scen: Scen J2
Ledig
13:30-13:50 - 9 mars
Gå till Scen J2
Lägg till i kalender2023-03-09 13:30:002023-03-09 13:50:00Europe/StockholmSvensk Handel - Arne B AnderssonEn framtidsspaning – hur ser morgondagens digitala försäljning ut inom B2B?LedigSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

En framtidsspaning – hur ser morgondagens digitala försäljning ut inom B2B?

Vilka är utmaningarna och drivkrafterna för svenska B2B-företag att sälja digitalt? Hur långt har man kommit i transformationen och vad är viktigast för att vara konkurrenskraftig framåt?

Möt två erfarna e-handelsprofiler i ett spännande samtal om utvecklingen av e-handel inom B2B. Men utgångspunkt från Litiums digitala mognadstrappa, som är resultatet av 7 års studier av digital handel inom B2B, pratar Patrik och Arne om förflyttningen som skett, likheter och olikheter med B2C och ger tips nå hur du fler vinster genom att förflytta dig uppåt på trappan.

Arne B Andersson

Arne B Andersson senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel. Arne ansvarar även för Svensk Handels logistiknätverk som är ett nätverk för logistikchefer med syfte att vara opinionsbildare och driva viktiga frågor för branschen. Ett exempel har varit att ta fram branschöverenskommelsen för fossilfria leveranser.

Arne har följt e-handelsutvecklingen från mitten av 90 talet och var under många år anställd av Postnord som E-handelsexpert och talesperson i E-handelsfrågor, Arne är en har genom åren varit en mycket efterfrågad och populär föreläsare och expert i allt som gäller e-handel.

LinkedIn

Arne B Andersson

Svensk Handel

Senior e-handelsrådgivare I Facilitator

Kundupplevelsen i e-handelsleveransen

Scen: Scen H1
Customer experience
14:30-14:50 - 9 mars
Gå till Scen H1
Lägg till i kalender2023-03-09 14:30:002023-03-09 14:50:00Europe/StockholmSvensk Handel - Arne B AnderssonKundupplevelsen i e-handelsleveransenCustomer experienceSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Kundupplevelsen i e-handelsleveransen

Last mile har både utvecklats och uppmärksammats stort de senaste åren. Med ökad konkurrens har leveranserna blivit smidigare, närmare, snabbare och mer hållbara.  På vilket sätt kan och bör e-handelsleveranserna stärka kundupplevelsen. Och hur kan och bör ägande av kundgränssnittet i leveransen utvecklas? I ett samtal med några av Sveriges ledande e-handelsprofiler skissar Svensk Handels e-handelsrådgivare Arne Andersson på olika scenarier för e-handelsleveransen framöver.

Arne Andersson

Arne B Andersson senior e-handelsrådgivare på Svensk Handel. Arne ansvarar även för Svensk Handels logistiknätverk som är ett nätverk för logistikchefer med syfte att vara opinionsbildare och driva viktiga frågor för branschen. Ett exempel har varit att ta fram branschöverenskommelsen för fossilfria leveranser.

Arne har följt e-handelsutvecklingen från mitten av 90 talet och var under många år anställd av Postnord som E-handelsexpert och talesperson i E-handelsfrågor, Arne är en har genom åren varit en mycket efterfrågad och populär föreläsare och expert i allt som gäller e-handel.

LinkedIn

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work