Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Meds
CEO & Founder
Kundupplevelsen i e-handelsleveransen
Kundupplevelsen i e-handelsleveransen
Last mile har både utvecklats och uppmärksammats stort de senaste åren. Med ökad konkurrens har leveranserna blivit smidigare, närmare, snabbare och mer hållbara. På vilket sätt kan och bör e-handelsleveranserna stärka kundupplevelsen. Och hur kan och bör ägande av kundgränssnittet i leveransen utvecklas? I ett samtal med några av Sveriges ledande e-handelsprofiler skissar Svensk Handels e-handelsrådgivare Arne Andersson på olika scenarier för e-handelsleveransen framöver.
Samtalet leds av Arne B Andersson
Björn Thorngren
Björn är medgrundare och VD av MEDS som på 4 år växt från 0 till en omsättning på 600 miljoner. Björn har över 20 års erfarenhet från globala techbolag som investerare, rådgivare och ledande operationella roller.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.