Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Svea Bank
Retention Specialist
Presenteras av: Svea Bank
Betalnings darwinism - Utvecklingen av betalningar i Norden, vem vinner det genetiska lotteriet, och vad vill folk verkligen se i framtiden?
Betalnings darwinism – Utvecklingen av betalningar i Norden, vem vinner det genetiska lotteriet, och vad vill folk verkligen se i framtiden?
Vi har tagit ut en 3 rapportserie tillsammans med HUI med fokus på betalningar i Norden där den 3:e och sista rapporten kommer att finnas tillgänglig på Dcongress.
I rapport 1 fokuserade vi på det nordiska landskapet: varför ligger Norden så långt framme, hur kom vi hit och vad kan framtiden erbjuda? I rapport 2 fokuserade vi på konsumentbeteende där vi såg intressanta insikter om säkerhet kontra lätthet i de fyra länderna såväl som över generationer; människor har många idéer om vad säkerhet innebär och ibland är ”tillräckligt säker” tillräckligt bra.
I rapport 3 kommer vi att titta på de nordiska FinTech- och e-handelsföretagen. Vilka nya tekniker kommer som konsumenter kan vara intresserade av? Hur kommer dessa nya tekniker att förändra spelet för e-handelsföretag? Vad behöver e-handelsföretag egentligen från FinTechs? Vi ska ta en titt på några av de mest intressanta insikterna från alla tre av våra rapporter med stort fokus på vår tredje och sista rapport.
Alla 3 rapporter kommer att finnas tillgängliga att ladda ner för att hämta fysiskt i vår monter.
Camilla Plahn
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT