Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

KICKS
Team E-commerce
Presenteras av: Voyado
Så bygger du lojalitet genom dina kunders engagemang.
Så bygger du lojalitet genom dina kunders engagemang
Vad behöver man göra för att skapa Nordens största lojalitetsklubb med över 3 miljoner medlemmar? Och hur kan ett eget Community bidra till att öka engagemanget och lojaliteten ytterligare?
Hör KICKS berätta om hur de byggt upp sitt Community för att ge något tillbaka till sina mest engagerade klubbmedlemmar. Och hur Lojalitetsprogrammet tillsammans med Community möjliggör personalisering på en helt ny nivå.
KICKS – vinnaren av ”Årets digitala satsning” på Retail Awards för sitt Community och ”Sveriges bästa e-handlare inom personalisering” enligt Personaliseringsindex för andra året i rad.
Om KICKS
KICKS är Nordens ledande skönhetskedja, med 230 butiker i Sverige, Norge och Finland med en stark och växande online försäljning. KICKS har sedan 2002 varit en del av Axel Johnson-koncernen. 2022 var ett starkt år för KICKS, då förvärvades också Skincity och man bildade koncernen KICKS Group AB.
Claudia Holm
Claudia har över 10 års erfarenhet från digital affärsutveckling och har bland annat arbetat på H&M, ICA och som managementkonsult på Centigo. I dagsläget är Claudia ansvarig för den digitala affärsutvecklingen av KICKS E-handel och Community, där huvudfokuset ligger på att öka engagemang och lojalitet samt att förbättra kundupplevelsen.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.