Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Nordic Nest/Svenssons i Lammhult
COO
Presenteras av: Avensia och Commerce Tools
Så lyckas vinnarna i modern handel anpassa sig till kundernas föränderliga behov
Så lyckas vinnarna i modern handel anpassa sig till kundernas föränderliga behov
Hör några av branschens vinnare dela sina erfarenheter av hur de anpassat strategi, organisation och teknik till en ständigt föränderlig, och alltmer utmanande, verklighet.
I dialogen som modereras av Avensias Cheif Strategist Johan Sommar ingår representanter från Nordic Nest, Dormy, Svenssons i Lammhult och Haglöfs. Vad de har gemensamt? Ett agilt angreppssätt, teknikplattformar byggda med modulär arkitektur, s.k. composable commerce, och det förpaketerade ramverket Avensia Excite som bidrar till minskad komplexitet, lägre risk och kortare ledtider.
Dialogen innehåller både en paneldiskussion och en närmare titt på hur Nordic Nest framgångsrikt integrerat Svenssons i Lammhult i den gemensamma plattformen.
Jacob Rastad
Jacob Rastad har lång erfarenhet av att driva teknikorganisationer på några av Nordens starkaste e-handelsbolag. Han är en framåtlutad COO som sätter likamedstecken mellan att bygga teknik och att bygga affär. Jakob brinner för ständiga förbättringar och att testa nya saker i högt tempo.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.