Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Artist & författare
Profitable Creativity
Jason “Timbuktu” Diakité
Jason “Timbuktu” Diakité är en av Sveriges största hiphop-artister genom tiderna. Sedan första singelsläppet 1996 har han uppträtt både som soloartist och i diverse konstellationer, bland annat med funkbandet Damn! som han turnerat med i över 20 år. Han har släppt ett tiotal album, tilldelats mängder med Guld- och Platinaskivor, vunnit b la åtta Grammispriser, fem P3 Guld, Stora Retorikpriset, Telenors Kulturpris, 5i12 priset, Martin Luther King priset mm.
2016 debuterade Jason som författare med familjebiografin En Droppe Midnatt. Boken, som är uppe i över 130 000 sålda ex. Boken är en släktkrönika och beskriver Jasons sökande efter sina rötter, ett sökande som tar oss från slaveriets USA till folkhemmets Sverige.
Under 2017 transformerades berättelsen om till en scenföreställning som sattes upp i Stockholm och Malmö. Succéföreställningen gick för fulla hus, slog publikrekord på scenen Höjden på Way Out West och lyckades till och med med konststycket att sälja slut Operan i Oslo på förhand. Under hösten 2018 turnerade föreställningen i Sverige och sommaren 2022 gick den till slut upp på Harlem Stage i New York, nästan 2,5 år försenad pga pandemin.
Dessförinnan släpptes även den amerikansk versionen av boken, ”A Drop of Midnight”, via Amazon Publishing och Jason gjorde en bokturné som tog honom till städer runtom i USA.
Under 2021 släppte Jason sitt senaste album, ”Du Gamla Du Nya”, som hyllades i både svensk och utländsk press. Chords & Collén stod för merparten av produktion och Mapei och Julimar Santos gjorde features på albumet.
Vidare har han även gjort ett projekt med barnvisor ihop med Mapei och Pontus Winnberg (Miike Snow) som går under namnet Lullabies, podcasten This Moment ihop med Marcus Samuelsson (och gäster som Al Gore, Seinabo Sey, Alice Bah Kuhnke och Margot Wallström), han har skrivit en uppmärksammad bok om Köttfärssås ihop med kocken Joel Åhlin och greven Harald Wachtmeister, två superfina barnböcker med Matilda Westerman och skapat ett ljuddrama ”Härifrån” ihop med Michael Bekele och hela tiden fortsatt att utmana rådande normer och försöka inspirera hopp i det allt hårdare samhällsklimatet.
Artist & författare
(O)lika möjligheter
(O)lika möjligheter
Jason “Timbuktu” Diakité är en av Sveriges största hiphopartist genom tiderna. I sin föreläsning delar han med sig av sina tankar och erfarenheter om mänsklig dumhet och altruismens kraft. ”Alla kan inte behandlas lika. Alla borde behandlas olika. Som dom vill och behöver bli behandlade. Det är inte det vi tror är våra olikheter som betyder något.” Han avslutar sin föreläsning med att framföra en av sina hits!
Jason “Timbuktu” Diakité
Jason “Timbuktu” Diakité är en av Sveriges största hiphop-artister genom tiderna. Sedan första singelsläppet 1996 har han uppträtt både som soloartist och i diverse konstellationer, bland annat med funkbandet Damn! som han turnerat med i över 20 år. Han har släppt ett tiotal album, tilldelats mängder med Guld- och Platinaskivor, vunnit b la åtta Grammispriser, fem P3 Guld, Stora Retorikpriset, Telenors Kulturpris, 5i12 priset, Martin Luther King priset mm.
2016 debuterade Jason som författare med familjebiografin En Droppe Midnatt. Boken, som är uppe i över 130 000 sålda ex. Boken är en släktkrönika och beskriver Jasons sökande efter sina rötter, ett sökande som tar oss från slaveriets USA till folkhemmets Sverige.
Under 2017 transformerades berättelsen om till en scenföreställning som sattes upp i Stockholm och Malmö. Succéföreställningen gick för fulla hus, slog publikrekord på scenen Höjden på Way Out West och lyckades till och med med konststycket att sälja slut Operan i Oslo på förhand. Under hösten 2018 turnerade föreställningen i Sverige och sommaren 2022 gick den till slut upp på Harlem Stage i New York, nästan 2,5 år försenad pga pandemin.
Dessförinnan släpptes även den amerikansk versionen av boken, ”A Drop of Midnight”, via Amazon Publishing och Jason gjorde en bokturné som tog honom till städer runtom i USA.
Under 2021 släppte Jason sitt senaste album, ”Du Gamla Du Nya”, som hyllades i både svensk och utländsk press. Chords & Collén stod för merparten av produktion och Mapei och Julimar Santos gjorde features på albumet.
Vidare har han även gjort ett projekt med barnvisor ihop med Mapei och Pontus Winnberg (Miike Snow) som går under namnet Lullabies, podcasten This Moment ihop med Marcus Samuelsson (och gäster som Al Gore, Seinabo Sey, Alice Bah Kuhnke och Margot Wallström), han har skrivit en uppmärksammad bok om Köttfärssås ihop med kocken Joel Åhlin och greven Harald Wachtmeister, två superfina barnböcker med Matilda Westerman och skapat ett ljuddrama ”Härifrån” ihop med Michael Bekele och hela tiden fortsatt att utmana rådande normer och försöka inspirera hopp i det allt hårdare samhällsklimatet.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT