Aktuellt
Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Adlibris
vd
Framtidens hållbara e-handelsleveranser - Ska vi verkligen bara prata e-handel? Behöver vi bredda begreppet?
Under ledning av Arne B Andersson från Svensk Handel och Josephine Darlington från ASTER presenteras flera samtal på temat hållbara e-handelsleveranser. Vilken betydelse har e-handeln för den gröna omställningen? Hur kan vi hjälpa konsumenter att välja den mest hållbara kanalen? Vilken betydelse har hållbarhetsmärkningar för att nå en mer hållbar e-handel? Och hur uppnår vi en logistik som är både ekonomisk, ekologisk och social hållbar i omställningen till cirkulära affärsmodeller?
Jonas Karlén har lång erfarenhet inom e-handel och digitala konsumenttjänster och har varit vd för Adlibris, en av de ledande e-handlarna i Norden och den största bokhandeln i Norden, sedan november 2019. Han har en lång karriär på MTG bakom sig, bland annat som vd för Viaplay och Viasat, och har även varit vd för LMK Group, som bland annat har varumärket Linas Matkasse.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Innovation for Impact
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT