Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Adlibris
CEO
Kundupplevelsen i e-handelsleveransen
Kundupplevelsen i e-handelsleveransen
Last mile har både utvecklats och uppmärksammats stort de senaste åren. Med ökad konkurrens har leveranserna blivit smidigare, närmare, snabbare och mer hållbara. På vilket sätt kan och bör e-handelsleveranserna stärka kundupplevelsen. Och hur kan och bör ägande av kundgränssnittet i leveransen utvecklas? I ett samtal med några av Sveriges ledande e-handelsprofiler skissar Svensk Handels e-handelsrådgivare Arne Andersson på olika scenarier för e-handelsleveransen framöver.
Samtalet leds av Arne B Andersson
Jonas Karlén
Jonas Karlén har lång erfarenhet inom e-handel och digitala konsumenttjänster och har varit VD för Adlibrisgruppen sedan november 2019. Han har en lång karriär på MTG bakom sig, bland annat som VD för Viaplay och Viasat. Jonas har dessutom varit koncern-VD för LMK Group (Linas Matkasse).
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT