Lena Skiba

Häxan

Co-Owner & E-Com Director

I samarbete med: HUI

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

Scen: Scen E3
Cross-border e-com
14:30-14:50 - 9 mars
Gå till Scen E3
Lägg till i kalender2023-03-09 14:30:002023-03-09 14:50:00Europe/StockholmHäxan - Lena SkibaGrocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?Cross-border e-comSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?

Presenteras I samarbete med HUI

Lena Skiba

Häxan grundades 1913 och är ett av Sveriges mest välkända varumärken och särskilt för deras klassiska produkter Silverputs och Metallputs. Häxan relanserades under 2021 med ett adderat sortiment av miljövänliga rengöringsprodukter för hela hemmet. Idag finns Häxan i över 900+ butiker via återförsäljare både fysiskt och digitalt, samt via sin egen e-handel.

Lena Skiba blev delägare i Häxan under 2022 med ansvar för varumärkets första satsning inom e-handel. Hon har en bakgrund inom tech och har tidigare grundat Skinfo, ett mjukvarutjänst för e-handlare.

Linkedin

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work