Malin Helgman

Löfbergs

Ansvarig för digital innovation

I samarbete med: HUI

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

Scen: Scen E3
Cross-border e-com
14:30-14:50 - 9 mars
Gå till Scen E3
Lägg till i kalender2023-03-09 14:30:002023-03-09 14:50:00Europe/StockholmLöfbergs - Malin HelgmanGrocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?Cross-border e-comSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?

Presenteras I samarbete med HUI

Malin Helgman

Malin Helgman är ansvarig för digital innovation på Löfbergs, ett av Nordens största familjeägda kafferosteri. Företaget grundades 1906 och innovationer har varit en stor del av företagets framgång.

På Löfbergs har Malin varit ansvarig för omvärldsspaning, strategiarbete, e-handelsutveckling och lansering av Löfbergs på Amazon i UK och Sverige. Idag arbetar hon med en ny spännande innovation som kommer ta Löfbergs hållbarhetsarbete och digitala erbjudande till nästa nivå. Era of We, en digital lösning som sammankopplar konsumenten direkt med kaffeodlaren, i syfte att öka värdet och upplevelsen av kaffe.

Linkedin

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work