Malin Helgman

Löfbergs

Ansvarig för digital innovation

I samarbete med: HUI

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

Scen: E3
Cross-border e-com
14:30-14:50 - 9 mars
Gå till E3
Lägg till i kalender2023-03-09 14:30:002023-03-09 14:50:00Europe/StockholmGrocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?Löfbergs - Malin HelgmanCross-border e-comSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?

Presenteras I samarbete med HUI

Malin Helgman

Malin Helgman är ansvarig för digital innovation på Löfbergs, ett av Nordens största familjeägda kafferosteri. Företaget grundades 1906 och innovationer har varit en stor del av företagets framgång.

På Löfbergs har Malin varit ansvarig för omvärldsspaning, strategiarbete, e-handelsutveckling och lansering av Löfbergs på Amazon i UK och Sverige. Idag arbetar hon med en ny spännande innovation som kommer ta Löfbergs hållbarhetsarbete och digitala erbjudande till nästa nivå. Era of We, en digital lösning som sammankopplar konsumenten direkt med kaffeodlaren, i syfte att öka värdet och upplevelsen av kaffe.

Linkedin

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work