Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Mats&Axel med gäst Dr John Karsberg
Det snurrar i min skalle: Varför handlar vi som vi gör?
Det snurrar i min skalle: Varför handlar vi som vi gör?
Vill du veta varför du köpt din tröja? I årets upplaga av deras mycket populära ”Mats&Axel Show” undersöker Mats Fischerström och Axel Lindgren, tillsammans med Dr John Karsberg, de psykologiska faktorer som får kunder att köpa från just dig. Varför vill du att dina kunder ska ta trappan istället för hissen? Kan ett varumärke bli för populärt för sitt eget bästa? Och varför skulle handlare tjäna på att popcorn förbjuds på bio? Var beredd på en fartfylld show med många oanade insikter och a-ha upplevelser!
Mats&Axel
Mats Fischerström och Axel Lindgren arbetar under namnet Mats&Axel som E-Commerce Evangelists på nShift. De använder sina gemensamma erfarenheter från bland annat e-handelslogistik, teknik och affärsutveckling till att hjälpa e-handlare, transportörer och andra branschaktörer med kundresa och leveransupplevelse. De är flitigt anlitande som föreläsare och inspiratörer både i Sverige och internationellt, och driver också Sveriges största e-handelsvlogg där de med kameran i högsta hugg ger sig ut i verkligheten och belyser olika aspekter av e-handel.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT