Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

RevolutionRace
vd
Tillväxt OCH lönsamhet - så lyckas du i en lågkonjunktur
Tillväxt OCH lönsamhet – så lyckas du i en lågkonjunktur
Hög ränta, skyhög inflation och osäker framtid. E-handelsföretag har snabbt fått ställa om när lågkonjunkturen kommit allt närmare. Men vilken väg är bäst för e-handelsföretag framöver? Hur kan man ta marknadsandelar i en ekonomisk oro och kan det till och med gynna bolagets position? Möt företrädarna för två av Sveriges mest framgångsrika e-handelsföretag i ett samtal om hur du når både tillväxt och lönsamhet när ekonomin skakar.
Samtalet leds av Per Ljungberg och Malin Winbom.
Paul Fischbein
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.