Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Svensk Handel
Chief Innovation Officer
Profitable Creativity
Per Ljungberg
Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.
Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.
Svensk Handel
Chief Innovation Officer
Inledningsshow. Välkommen till D-Congress andra dag
Inledningsshow. Välkommen till D-Congress andra dag
Andra dagen på D-Congress inleds med en hejdundrande show – därefter introducerar Svensk Handels VD Sofia Larsen dagens program tillsammans med dagens facilatorer Per Ljungberg och Malin Winbom.
Per Ljungberg
Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.
Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.
Svensk Handel
Chief Innovation Officer
Syftesdriva varumärken med innovativa kundupplevelser– möt de nominerade till D-Award 2023
Syftesdriva varumärken med innovativa kundupplevelser– möt de nominerade till D-Award 2023
Vissa varumärken inspirerar. De är nyfikna, innovativa och bryter ny mark. De skapar upplevelser utöver det vanliga och har många lojala fans. De drivs av en vilja att påverka människors liv och den värld vi lever i. Tre av dessa varumärken är ASKET, Axel Arigato och LYKO. De är alla nominerade till D-Award 2023. I detta panelsamtal talar diskuterar vi om vad krävs för att utveckla ett syftesdrivet varumärke som genomsyrar hela företaget. Hur utvecklar man fullständig transparens, spårbarhet och cirkulära affärsmodeller? Hur tar man sitt digitala community till den fysiska världen och säkrar att dessa samspelar i skapandet av starka inkluderande upplevelser för sina fans? Och vilken form av ledarskap krävs för att uthålligt skapa en innovativ kultur som präglas nyfikenhet?
Samtalet leds av Svensk Handels Malin Winbom och Per Ljungberg
Per Ljungberg
Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.
Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.
Svensk Handel
Chief Innovation Officer
Profitable Creativity - välkommen till D-Congress 2023
Profitable Creativity – välkommen till D-Congress 2023
Svensk Handels VD Sofia Larsen hälsar välkommen till D-Congress 2023 tillsammans med dagens facilatorer Per Ljungberg och Malin Winbom.
Per Ljungberg
Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.
Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.
Svensk Handel
Chief Innovation Officer
Att leda i tillväxt i en oviss omvärld
Att leda i tillväxt i en oviss omvärld
Aldrig förr har ledarskapets utmanats som det gör nu. Och extra utmanande är det i företag under snabb tillväxt. När vi måste springa fortare och vår omvärld är mer oviss än på länge, hur förankrar vi då våra beslut? Hör hur tre av branschens främsta ledare agerar för att vara goda ledare och utveckla starka företagskulturer inom sina respektive bolag.
Samtalet leds av Svensk Handels Malin Winbom och Per Ljungberg.
Per Ljungberg
Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.
Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.
Svensk Digital Handel
vd
Profitable creativity – D-Congress 2023
Profitable creativity – D-Congress 2023
Per Ljungberg
Per Ljungberg är sedan 2018 VD för Svensk Digital Handel och ansvarig för genomförandet av D-Congress. Han har jobbat med e-handelsrelaterade frågor sedan 2007, bland annat med att utveckla, driva och positionera e-barometern.
Svensk Handel
Chief Innovation Officer
Insiktsdriven inkludering och hög perspektivtäthet - nyckeln till tillväxt och uthållig lönsamhet
Insiktsdriven inkludering och hög perspektivtäthet – nyckeln till tillväxt och uthållig lönsamhet
En framgångsfaktor för att nå ökad kreativ, starkare innovationskraft, större lönsamhet och ökad kundkännedom är att du har hög perspektivtäthet. Det når du genom att ha fler perspektiv i rum där beslut fattas. I den omställning som handeln nu går igenom – med stora möjligheter men också omfattande utmaningar – måste vi aktivt premiera en ökad perspektivtäthet uppåt i bolagen för att tillgodogöra sig all den kompetens som finns tillgänglig på marknaden. Hur gör man det?
Samtalet leds av Svensk Handels Malin Winbom och Per Ljungberg.
Per Ljungberg
Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.
Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT