Per Ljungberg

Svensk Handel

Chief Innovation Officer

Profitable Creativity

Scen: Studion
Studion
08:00-08:20 - 9 mars
Gå till Studion
Lägg till i kalender2023-03-09 08:00:002023-03-09 08:20:00Europe/StockholmSvensk Handel - Per LjungbergProfitable CreativityStudionSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Per Ljungberg

Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.

Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.

LinkedIn

Per Ljungberg

Svensk Handel

Chief Innovation Officer

Inledningsshow. Välkommen till D-Congress andra dag

Scen: Kongresshallen
Innovation for impact
09:00-09:10 - 9 mars
Gå till Kongresshallen
Lägg till i kalender2023-03-09 09:00:002023-03-09 09:10:00Europe/StockholmSvensk Handel - Per LjungbergInledningsshow. Välkommen till D-Congress andra dagInnovation for impactSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Inledningsshow. Välkommen till D-Congress andra dag

Andra dagen på D-Congress inleds med en hejdundrande show – därefter introducerar Svensk Handels VD Sofia Larsen dagens program tillsammans med dagens facilatorer Per Ljungberg och Malin Winbom.

Per Ljungberg

Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.

Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.

LinkedIn

Per Ljungberg

Svensk Handel

Chief Innovation Officer

Syftesdriva varumärken med innovativa kundupplevelser– möt de nominerade till D-Award 2023

Scen: Kongresshallen
Innovation for impact
09:10-09:30 - 9 mars
Gå till Kongresshallen
Lägg till i kalender2023-03-09 09:10:002023-03-09 09:30:00Europe/StockholmSvensk Handel - Per LjungbergSyftesdriva varumärken med innovativa kundupplevelser– möt de nominerade till D-Award 2023 Innovation for impactSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Syftesdriva varumärken med innovativa kundupplevelser– möt de nominerade till D-Award 2023

Vissa varumärken inspirerar. De är nyfikna, innovativa och bryter ny mark. De skapar upplevelser utöver det vanliga och har många lojala fans. De drivs av en vilja att påverka människors liv och den värld vi lever i. Tre av dessa varumärken är ASKET, Axel Arigato och LYKO. De är alla nominerade till D-Award 2023. I detta panelsamtal talar diskuterar vi om vad krävs för att utveckla ett syftesdrivet varumärke som genomsyrar hela företaget. Hur utvecklar man fullständig transparens, spårbarhet och cirkulära affärsmodeller? Hur tar man sitt digitala community till den fysiska världen och säkrar att dessa samspelar i skapandet av starka inkluderande upplevelser för sina fans? Och vilken form av ledarskap krävs för att uthålligt skapa en innovativ kultur som präglas nyfikenhet?

Samtalet leds av Svensk Handels Malin Winbom och Per Ljungberg

Per Ljungberg

Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.

Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.

LinkedIn

Per Ljungberg

Svensk Handel

Chief Innovation Officer

Profitable Creativity - välkommen till D-Congress 2023

Scen: Kongresshallen
Innovation for impact
13:00-13:15 - 8 mars
Gå till Kongresshallen
Lägg till i kalender2023-03-08 13:00:002023-03-08 13:15:00Europe/StockholmSvensk Handel - Per LjungbergProfitable Creativity - välkommen till D-Congress 2023Innovation for impactSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Profitable Creativity – välkommen till D-Congress 2023

Svensk Handels VD Sofia Larsen hälsar välkommen till D-Congress 2023 tillsammans med dagens facilatorer Per Ljungberg och Malin Winbom.

Per Ljungberg

Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.

Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.

LinkedIn

Per Ljungberg

Svensk Handel

Chief Innovation Officer

Att leda i tillväxt i en oviss omvärld

Scen: Kongresshallen
Innovation for impact
13:45-14:15 - 8 mars
Gå till Kongresshallen
Lägg till i kalender2023-03-08 13:45:002023-03-08 14:15:00Europe/StockholmSvensk Handel - Per LjungbergAtt leda i tillväxt i en oviss omvärldInnovation for impactSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Att leda i tillväxt i en oviss omvärld

Aldrig förr har ledarskapets utmanats som det gör nu. Och extra utmanande är det i företag under snabb tillväxt. När vi måste springa fortare och vår omvärld är mer oviss än på länge, hur förankrar vi då våra beslut? Hör hur tre av branschens främsta ledare agerar för att vara goda ledare och utveckla starka företagskulturer inom sina respektive bolag.

Samtalet leds av Svensk Handels Malin Winbom och Per Ljungberg.

Per Ljungberg

Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.

Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.

LinkedIn

Per Ljungberg

Svensk Digital Handel

vd

Profitable creativity – D-Congress 2023

15:00-15:15 - 27 oktober
Lägg till i kalender2022-10-27 15:00:002022-10-27 15:15:00Europe/StockholmSvensk Digital Handel - Per LjungbergProfitable creativity – D-Congress 2023Svensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Profitable creativity – D-Congress 2023

Per Ljungberg

Per Ljungberg är sedan 2018 VD för Svensk Digital Handel och ansvarig för genomförandet av D-Congress. Han har jobbat med e-handelsrelaterade frågor sedan 2007, bland annat med att utveckla, driva och positionera e-barometern.

LinkedIn

Per Ljungberg

Svensk Handel

Chief Innovation Officer

Insiktsdriven inkludering och hög perspektivtäthet - nyckeln till tillväxt och uthållig lönsamhet

Scen: Kongresshallen
Innovation for impact
16:15-17:00 - 8 mars
Gå till Kongresshallen
Lägg till i kalender2023-03-08 16:15:002023-03-08 17:00:00Europe/StockholmSvensk Handel - Per LjungbergInsiktsdriven inkludering och hög perspektivtäthet - nyckeln till tillväxt och uthållig lönsamhetInnovation for impactSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Insiktsdriven inkludering och hög perspektivtäthet – nyckeln till tillväxt och uthållig lönsamhet

En framgångsfaktor för att nå ökad kreativ, starkare innovationskraft, större lönsamhet och ökad kundkännedom är att du har hög perspektivtäthet. Det når du genom att ha fler perspektiv i rum där beslut fattas. I den omställning som handeln nu går igenom – med stora möjligheter men också omfattande utmaningar – måste vi aktivt premiera en ökad perspektivtäthet uppåt i bolagen för att tillgodogöra sig all den kompetens som finns tillgänglig på marknaden. Hur gör man det?

Samtalet leds av Svensk Handels Malin Winbom och Per Ljungberg.

Per Ljungberg

Per Ljungberg är ansvarig för strategin och konferensprogrammet på D-Congress. Han ansvarar dessutom för att utforska och bevaka nya beteenden, trender och stora samhällsutmaningar som påverkar och formar morgondagens handel, och hur dessa insikter kan användas för att utveckla Svensk Handels verksamhet. Han var 2018 – 2022 VD för Svensk Digital Handel med ansvar för bl a D-Congress och Trygg E-handel.

Per jobbade första gången med e-handel 1999 då han var informationschef på noterade internetkonsultföretaget Adera. Under sina elva år som presschef/kommunikationschef på PostNord ansvarade han bl a för e-barometern. Därutöver har han nio års erfarenhet som senior rådgivare på olika kommunikationsbyråer.

LinkedIn

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work