Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Didriksons
CCO
Detaljhandelspodden: Expansion via marknadsplatser som en del i kanalstrategin
Detaljhandelspodden: Expansion via marknadsplatser som en del i kanalstrategin
Bubbleroom och Didriksons finns på 10 respektive 25 olika marknader och en del av strategin har varit att växa via marknadsplatser. Petra Sabo, Chief Commercial Officer på Didriksons och Ville Kangasmuukko Nordström, vd för Bubbleroom beskriver hur de arbetar med Marknadsplatser i sin expansionsstrategi. Hur hanterar de datan som genereras via andra kanaler än den egna? Vilken roll spelar den egna sajten i förhållande till marknadsplatsen och hur behåller man kundrelationen? Välkommen till poddscenen och öka kunskapen om hur ditt företag kan nå en större marknad.
Samtalet leds av Magnus Ohlsson och Jonas Arnberg från Detaljhandelspodden.
Petra Sabo
Petra Sabo, Chief Commercial Officer på Didriksons, ansvarar för tillväxt, expansion och lönsamhet via bolagets DTC kanaler, retail, e-handel och marknadsplatser genom att säkerställa bästa möjliga varumärkesuppfattning och kundupplevelse för att öka kännedom och lojalitet.
The Swedish Jacket Brand, Didriksons har i över 110 år tillverkat och sålt jackor, bolaget finns i 25 länder med Tyskland och Norden som de största marknaderna och egen e-handel på 20 marknader.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.