Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

PostNord Sverige
Head of Paketboxar
Presenteras av: PostNord Sverige
Framtidens leveranser på väg till dig – bli en vinnare hos dina kunder
Framtidens leveranser på väg till dig – bli en vinnare hos dina kunder
Innovativ tech, ny infrastruktur och förändrat köpbeteende. E-handeln är mitt i ett stort skifte med förändringar som är stora och snabba, globala och lokala. Det gäller att vara lyhörd om du vill bli en vinnare hos kunderna. Och flexibel. Konsumenten vill själv bestämma hur, var och när ett paket tas emot. Det ska också vara friktionslöst att e-handla produkten. Om du lyckas skapa en köpupplevelse som känns enkel, transparent och flexibel – från beställning till leverans – har du mycket att vinna.
Viktor Rosenqvist
Viktor Rosenqvist leder det team som är ansvarig för uppbyggnaden av PostNord Sveriges paketboxnätverk. Han rekryterades till att leda PostNords expansion av paketboxar 2021 och kommer tidigare från konsultbolaget HiQ, där han främst arbetat med att driva digitaliseringsprojekt utifrån dataanalys och användarbehov. Under Q2 2022 levererades 1 miljon paket till PostNords paketboxar som finns på över 1 200 platser i landet och är synliga i 10 000 checkouter. Under 2022 avser PostNord att placera 4 500 paketboxar i Sverige.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.