Anna Enarsson
Anna Enarsson

Nexer

Marknad och Kommunikation

Sustainable Footprint med Footprint Data Management

Sustainable Footprint med Footprint Data Management

Marknadens efterfrågan på företag och produkter som är miljömässigt ansvarsfulla och redovisar sitt ”footprint” ökar. Därtill kommer nya regulatoriska krav  och aktieägare och investorer som kräver mer än visioner, de vill se resultat.

Hur ska ni leverera på era ambitiösa hållbarhetsmål?

Footprint Data Management är en datadriven approach som innebär att inkludera hållbarhetsdata och “carbon footprint data” likt övrigt verksamhetskritiskt data, som tex produktdata och leverantörsdata i företagets Data Management-strategi.

Genom att arbeta med data strategiskt på en skalbar master data management plattform kan man få upp kvaliteten på data, samt skapa den transparens som krävs för att en organisation ska kunna arbeta med analys och datadrivna insikter.

Det handlar om ett mer Sustainable Footprint men också effektivare hållbarhetsrapportering och hur man kan omvandla regulatoriska krav och “compliance-krav” till affärsmöjligheter.

Anna Enarsson

Anna Enarsson är projektansvarig för konceptet Sustainable Footprint på Nexer. Hon har lång erfarenhet från affärsutveckling och kommunikation och brinner för digitalisering och teknik som hjälper människor.

LinkedIn

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 8
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 9
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work