Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Europaparlamentet
Europaparlamentariker
E-handeln förändras - trender från Kina. Del 2: Den globala spelplanen, i Sverige
Vad händer när supply chain i världsklass bara är ett knapptryck bort och hur ska vi i Sverige rusta oss mot globalisering? Vi djupdyker i dropshipping-trenden, hur den globala spelplanen ritas om och hur Sverige kan konkurrera på samma villkor med några av Sveriges vassaste experter.
Programleds av Jacob Lovén från Den Digitala Draken och Björn Påhlman Spenger från Framtidens E-handel.
Arba Kokalari är sedan valet 2019 europaparlamentariker för Moderaterna. Innan dess har hon arbetat som globalt pressansvarig på Electrolux, drivit eget företag och varit politisk rådgivare på UD. Arba är förhandlare för EUs nya digitallagar (DSA), en av de tyngsta EU-lagarna denna mandatperiod. Hon är enda svensk i utskottet för den inre marknaden och konsumentskydd där hon driver på för en hållbar EU-handel med slopade handelshinder och grön teknik i fokus. Arba sitter också i utrikesutskottet och jämställdhetsutskottet där hon för jobbar för fred i Ukraina, demokrati och att EU ska agera kraftfullt mot auktoritära regimer.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT