Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

DBT Capital
CMO
Vägen till en karriär inom e-handelstech
Digitaliseringen av näringsliv och samhälle sker i ett rasande tempo. IT-branschen skriker efter folk och Enligt World Economic Forum behöver 50 % av alla som jobbar omskola sig (re-skill) till 2025. En av de färdigheter som efterfrågas i samband med skiftet är självledarskap. Hur kan man upskilla sig för att skaffa de nödvändiga kunskaperna man behöver för att jobba inom tech? Och vilken kunskap är det? Var börjar man? I den här panelen samtalar vi med tre kvinnor som tagit saken i egna händer och som idag jobbar med tech på olika sätt.
Grundare CMO Goes Tech och marknadschef på DBT.
Gül är en marknadsförare som alltid tyckt om tech och som på senare år genom intresset breddat sin roll och tagit för sig mer inom tech och data för att hon sett att det behövts. Hon har byggt upp helt nya innovativa e-handelsplattformar inom hotell – HTL Hotels och varit ansvarig för digitalisering och e-handel för Nespresso, Scandic hotels, Coca-Cola Europacific partners och även nu. Gül brukar alltid täcka TX och därefter e-handel för det handlar om en helhetsupplevelse och inte bara konvertering. Gül är en av grundarna till nätverket CMO Goes Tech och är idag CMO på DBT Capital- On a mission to redefine relationship business banking for SME’s by providing the finance they need.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT