Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Bring
Ansvarig Bring Research
Konsumenterna vill handla hållbart på nätet, går det?
Slutkonsumenternas krav och förväntningar på gröna och flexibla leveranser ökar, vilket ställer stora krav på nätbutiker och leverantörer. I denna session får du de senaste insikterna från en färsk konsumentundersökning med 3 000 respondenter i Sverige, Norge och Danmark. Avslutningsvis delar vi med oss av våra bästa tips till nätbutiker för att öka sin konkurrenskraft på e-handelsmarknaden.
Vad är Bring Research?
Brings konsumentundersökning som ger insikt vad som är viktigt för konsumenterna som handlar fysiska varor på nätet. Fokuset i undersökningen ligger på köpupplevelsen knutet till leverans, retur och hållbarhet genom hela köpsresan. Bring research är en neutral undersökning (de som svarar vet ej att Bring är uppdragsgivare) som genomförs i Sverige, Norge och Danmark
Kjersti har arbetat med e-handel på Bring under 15 år och de senaste 6 åren har hon varit ansvarig för Brings skandinaviska konsumentundersökning Bring Research. Hon är en ivrig nätshoppare och brinner för goda köpupplevelser med fokus på leverans, retur och hållbarhet.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT