Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Nelly Group
VD I Koncernchef
Ledarskap och hållbarhet - så kan e-handeln bidra till ett mer hållbart samhälle
Pandemin har gjort att ny teknologi ”hoppat framåt” ett antal år och kunderna litar idag mer på att företag kan göra skillnad i hållbarhetsfrågan än institutioner. Vad skapar det här för utmaningar och möjligheter i e-handelns hållbarhetsarbete? Vilken strategi har e-handlare för att ta det till nästa nivå och vilken teknik har man och kommer man att investera i för att kunna mäta sitt hållbarhetsarbete? Vilken kompetens behövs det för att nå uppsatta mål?
Kristina Lukes är VD på Nelly sedan mars 2020 och VD/Koncernchef för Nelly Group sedan november 2020. Hon har en lång bakgrund i livsmedelsindustrin i olika chefsroller inom marknadsföring, affärsutveckling och sortiment hos bland andra Paulig, Santa Maria, Orkla, Abba Seafood och Unilever. Hon har även varit VD på en av McCanns reklambyråer i Sverige.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT