Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Jula AB
Affärsutvecklare och insiktsansvarig
Presenteras av: Early Bird
Early Bird - hållbart tänkande och agerande igår idag och imorgon
Hur bygger man en hållbar verksamhet och hur rustar vi oss inför framtiden. Vi har inte alla svar men vi vet att vi behöver vara rörliga i sinnet och flexibla i vårt agerande. Early Bird gästas av 2 e-handlare som rör sig i två helt olika delar. Den ena helt fokuserad på den cirkulära ekonomin och den andra är en gigant i hemmafixarcommunityt, som nu på allvar kliver in i e-handeln.
Margareta Boström är konsumentbeteendeexperten och författaren till ett antal retail management-böcker som på Jula har som uppgift att hjälpa organisationen att ta nya kliv när det kommer till kundupplevelse och konkurrenskraftighet. All framtidsfokus inbegriper både online och offline – precis som kunderna inte längre särskiljer på begreppen så måste detsamma gälla för företag. Margareta jobbar med både strategiska och praktiska lösningar på området.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT