Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Trustrace
Hållbarhetschef
Impact proof – product traceability & supply chain sustainability
Konsumenterna litar idag på att företag kan göra mer skillnad i hållbarhetsfrågan än institutioner. Det ställer höga krav och förväntningar på e-handeln och kunderna efterfrågar transparens och action. Samtidigt har pandemin gjort att utvecklingen inom digitalisering ”hoppat framåt” ett antal år vilket gör att utvecklingen för ny teknik att jobba med och mäta sitt hållbarhetsarbete snabbt gått framåt.
As Head of Sustainability and Innovation, Marianne focuses on Sustainability and Traceability covering standards and certifications, material intelligence, LCA analysis, compliance and circularity. She joined TrusTrace in Stockholm in February 2021. Prior to joining TrusTrace, Marianne worked as an investor for a Creathor Venture, a German Venture capital fund investing in tech start ups, where she set up the Nordic business for the firm. She also has deep expertise from the food industry where she was in her last role leading the innovation team for Anheuser-Busch in the UK and developed a sustainability strategy for Stella Artois.Marianne holds an Master in Marketing from EADA business school in Barcelona as well as a Bsc in Digital Media from the University of Applied Sciences in Bremen.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT