Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Storm Commerce / Jetshop
Co-founder
Att bygga för miljardomsättning
ZOO.se driver försäljning mot husdjursägare via butiker och en egen e-handel med en total omsättning idag på strax under en halv miljard. Med delvis ny ledning och utökad ägargrupp, som inkluderar eEquity sedan december 2021, har de våren 2022 påbörjat arbetet med att bygga en helt ny teknisk arkitektur som ska möjliggöra stark tillväxt, hög varumärkeskännedom och en branschledande kundupplevelse med målet satt på en fyrdubblad omsättning inom lika många år.
I en unik och agil projektorganisation med såväl intern kompetens som nyckelpersoner från Grebban, Storm Commerce och ett antal specialiserade partnerbolag har de satt ihop ett team som på ett gränsöverskridande sätt bygger en modern skalbar digital first set up med stor flexibilitet för att möjliggöra nästa steg för ZOO.se såväl online som i butik.
I en spännande paneldiskussion, som leds av Anton Johansson, CEO på Grebban, diskuterar Christer Åberg, CEO på ZOO.se, Michael Hallberg, Co-founder på Storm Commerce och Alexandra Severin från eEquity hur du bäst bygger för tillväxt i det digitala landskapet och potentialen i att hitta balansen mellan egen organisation och strategiska samarbeten i en avancerad teknisk struktur för att snabbast nå högt satta mål i bransch i ständig förändring.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT