Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Presenteras av Nexer: Kairos Future
Senior Consultant and Future Strategist
Sustainable Footprint med Footprint Data Management
Marknadens efterfrågan på företag och produkter som är miljömässigt ansvarsfulla och redovisar sitt ”footprint” ökar. Därtill kommer nya regulatoriska krav och aktieägare och investorer som kräver mer än visioner, de vill se resultat.
Hur ska ni leverera på era ambitiösa hållbarhetsmål?
Footprint Data Management är en datadriven approach som innebär att inkludera hållbarhetsdata och “carbon footprint data” likt övrigt verksamhetskritiskt data, som tex produktdata och leverantörsdata i företagets Data Management-strategi.
Genom att arbeta med data strategiskt på en skalbar master data management plattform kan man få upp kvaliteten på data, samt skapa den transparens som krävs för att en organisation ska kunna arbeta med analys och datadrivna insikter.
Det handlar om ett mer Sustainable Footprint men också effektivare hållbarhetsrapportering och hur man kan omvandla regulatoriska krav och “compliance-krav” till affärsmöjligheter.
Nina har 20+ års erfarenhet inom digitalisering, företagsledning, affärsutveckling och strategi. Hon arbetar nu som seniorkonsult och framtidsstrateg på Kairos Future, med särskilt ansvar för digital transformation, hållbarhet och agila organisationer.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT