Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/dcongress.se/wp-content/themes/svenskdigitalhandel/header.php on line 69

Notice: Undefined variable: speaker_id in /var/www/dcongress.se/wp-content/themes/svenskdigitalhandel/single-speakers.php on line 199
Pontus Ericsson
Pontus Ericsson

Presenteras av Voyado: Nordic Nest

Chief New Business Officer

Hur Nordic Nest tiodubblade omsättningen till nästan 2 miljarder med kunden i fokus

Hur Nordic Nest tiodubblade omsättningen till nästan 2 miljarder med kunden i fokus

Nordic Nest är ett av Sveriges starkast lysande e-handelsbolag, som på fem år har skalat från 200 miljoner till nästan 2 miljarder – samtidigt som de ökat lönsamheten. De har lyckats med detta genom att hela tiden sträva efter att erbjuda världens bästa kundupplevelse.

Under 2021 förvärvades även Svenssons i Lammhult, som är ett Sveriges mest framgångsrika varumärken inom inredning och möbler. Med de båda varumärkena är siktet nu inställt på att fortsätta leverera världens bästa kundupplevelser – till ännu fler kunder. Och ser vi till de över 100.000 reviews på trustpilot med ett snitt på 4,5 stjärnor framkommer det tydligt att kunderna älskar Nordic Nest!

Men vad är hemligheten? Hur skapar man en kundupplevelse som gör att kunderna vill komma tillbaka? I denna fireside chat kommer Pontus Ericsson, Chief New Business Officer på Nordic Nest berätta om faktorerna som är viktiga för att använda kundupplevelse som tillväxtdrivare och konkurrensfaktor.

Pontus Ericsson

Pontus är en retailnörd som älskar mötet med kund och brinner för sömlösa köpupplevelser. I sin nuvarande roll på Nordic Nest jobbar han mycket med det senaste förvärvet, Svenssons i Lammhult, och även med att utveckla nya affärsinitiativ. Pontus har lång erfarenhet inom retail och jobbat både med E-handel, affärsutveckling och operativ drift. Senast innan Nordic Nest var Pontus även varit aktiv inom SaaS tjänster för just retail & E-handel.

LinkedIn


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/dcongress.se/wp-content/themes/svenskdigitalhandel/includes/sections/notifications.php on line 69

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 8
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 9
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work