Tobias Ahlin Bjerrome
Tobias Ahlin Bjerrome

Att handla utan känslor

Att handla utan känslor

Runtom i världen växer e-handel till att använda underhållning och emotionell design för att skapa upplevelser som är mer än bara transaktioner, men i väst förblir handeln transaktionsbaserad. Tobias Ahlin undersöker våra designfilosofiska rötter i väst, delar med sig av inspiration från öst och spelbranschen, och visar på möjligheterna att designa kring känslor och uttrycksfullhet.

Tobias Ahlin Bjerrome

Tobias Bjerrome Ahlin är en designer, programmerare, och innovatör som har nått en internationell publik genom föreläsningar i 18 länder, bland annat för The New York Times i New York, och på Facebooks högkvarter i Tel Aviv.

Som 21-årig var han ansvarig för Spotifys UI design. Som designchef på Mojang drev han UX-designen för världens mest sålda spel någonsin – Minecraft. Idag sitter Tobias i juryn för Svenska Designpriset, är en frekvent föreläsare på universitet och företag runtom i världen, och jobbar som designingenjör på världens största utvecklarplatform: GitHub.

LinkedIn

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work