Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

DS Smith
Business Development PS
Vi tar luften ur e-handeln!
Hållbarhet och den medvetne konsumenten.
Varför är det så mycket luft i mitt paket och var hittar jag er ”Hållbarhets-story”?
Dagens medvetna konsumenter kräver svar på hur e-handlare agerar avseende hållbarhet och som e-handlare är det viktigt att kommunicera ambitioner och framsteg.
Vilka goda exempel finns i branschen?
Vi tar dig från strategi till konkreta lösningar för att bygga ’brand loyalty’ genom en tydlig hållbarhetsprofil.
DS Smith presenterar också Circular Design Metrics – ett nytt och världsunikt verktyg som ger exakta besked om hur valet av förpackning kan minska den negativa påverkan på miljön och hjälper dig med modifieringar som gör att den kommer fungera perfekt i både hållbar e-handel och i den cirkulära ekonomin.
Tom Johnsson är affärsutvecklare med 20 års erfarenhet av framgångsrika affärsutvecklingsprojekt inom förpackningsstrategi och supply chain. Tom har haft ledande positioner i flera förpackningsföretag i Sverige, Kina och England, och som medlem av DS Smiths E-handelsteam har han idag stort fokus på att stödja E- handlare i deras hållbarhetsambitioner.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT