Tom Johnsson
Tom Johnsson

DS Smith

Business Development PS

Vi tar luften ur e-handeln!

Vi tar luften ur e-handeln!

Hållbarhet och den medvetne konsumenten.

Varför är det så mycket luft i mitt paket och var hittar jag er ”Hållbarhets-story”?

Dagens medvetna konsumenter kräver svar på hur e-handlare agerar avseende hållbarhet och som e-handlare är det viktigt att kommunicera ambitioner och framsteg.

Vilka goda exempel finns i branschen?

Vi tar dig från strategi till konkreta lösningar för att bygga ’brand loyalty’ genom en tydlig hållbarhetsprofil.

DS Smith presenterar också Circular Design Metrics – ett nytt och världsunikt verktyg som ger exakta besked om hur valet av förpackning kan minska den negativa påverkan på miljön och hjälper dig med modifieringar som gör att den kommer fungera perfekt i både hållbar e-handel och i den cirkulära ekonomin.

Tom Johnsson

Tom Johnsson är affärsutvecklare med 20 års erfarenhet av framgångsrika affärsutvecklingsprojekt inom förpackningsstrategi och supply chain. Tom har haft ledande positioner i flera förpackningsföretag  i Sverige, Kina och England, och som medlem av DS Smiths E-handelsteam har han idag stort fokus på att stödja E- handlare i deras hållbarhetsambitioner.

LinkedIn

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 8
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 9
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work