Wilhelm Sporrong
Wilhelm Sporrong

Gamifiera

VD och medgrundare

Driven av data eller kundupplevelse - Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?

Driven av data eller kundupplevelse – Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?

Möt entreprenören som byggde världens första gamifierade kundupplevelse inom e-handeln. Hur kan man få kunder att vilja komma tillbaka till sin webbplats självmant genom att använda samma drivkrafter som sociala medier och spel? Och vilka konsekvenser får det för kundupplevelser och e-handlarnas marknadsföring? Du möter även flera andra svenska e-handlare som berättar hur de idag jobbar med gamification på sina webbplatser.

Presenteras av Svensk Digital Handel i samarbete med Gamifiera

Wilhelm Sporrong

Wilhelm Sporrong var VD för Webhallen i 10 år och byggde världens första gamifierade kundupplevelse inom e-handel. Målet var att få kunder att vilja komma tillbaka till webbplatsen självmant genom att använda samma drivkrafter som sociala medier och spel.

Idag driver Wilhelm SaaS-bolaget Gamifiera, som erbjuder en plattformslösning för gamifierad kundupplevelse och kund-community. Syftet är att skapa en lång rad emotionella incitament för kunder att komma tillbaka oftare, spendera mer tid och engagera sig med en e-handlare.

LinkedIn

D-Congress 2023

March 8-9

Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results

TICKETS

Retailers & Brands

2.950 SEK

Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.

Attendee

6.950 SEK

Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Welcome party
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings and chat with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work