Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Gamifiera
VD och medgrundare
Driven av data eller kundupplevelse - Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?
Möt entreprenören som byggde världens första gamifierade kundupplevelse inom e-handeln. Hur kan man få kunder att vilja komma tillbaka till sin webbplats självmant genom att använda samma drivkrafter som sociala medier och spel? Och vilka konsekvenser får det för kundupplevelser och e-handlarnas marknadsföring? Du möter även flera andra svenska e-handlare som berättar hur de idag jobbar med gamification på sina webbplatser.
Presenteras av Svensk Digital Handel i samarbete med Gamifiera
Wilhelm Sporrong var VD för Webhallen i 10 år och byggde världens första gamifierade kundupplevelse inom e-handel. Målet var att få kunder att vilja komma tillbaka till webbplatsen självmant genom att använda samma drivkrafter som sociala medier och spel.
Idag driver Wilhelm SaaS-bolaget Gamifiera, som erbjuder en plattformslösning för gamifierad kundupplevelse och kund-community. Syftet är att skapa en lång rad emotionella incitament för kunder att komma tillbaka oftare, spendera mer tid och engagera sig med en e-handlare.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT