Emma Hernell
Emma Hernell

HUI

vd

I samarbete med: HUI

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

Scen: E3
Cross-border e-com
14:30-14:50
Gå till E3
Lägg till i kalender2023-03-09 14:30:002023-03-09 14:50:00Europe/StockholmHUI - Emma HernellGrocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?Cross-border e-comSvensk Handelnoreply@dhandel.seevent

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?

Emma Hernell

Emma Hernell har under många år arbetat som rådgivare åt företag i detaljhandeln och fastighetsbranschen. Hon brinner för att förstå människornas drivkrafter för konsumtion och hur det påverkar våra städer och samhället i stort. Emma är också en eftertraktad föreläsare kring allt som rör framtidens handel.

Linkedin

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work