Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.

Författare I Rådgivare I Föreläsare
Momentum - världen förändras, gör du?
Momentum – världen förändras, gör du?
Världen frigör sig från en årslång dvala, en paus. Hur kommer din organisation att hantera återgången? Hur hittar man tillbaka till sin position – eller finner en ny – när man kastats in i framtiden? Hur hittar ditt företag kommunikationen och rösten som leder till framgång?
Per Schlingmann
Per Schlingmann är en av Skandinaviens mest framgångsrika talare, kommunikatörer och strateger. Med en enastående kombination av att leda genom radikal förändring och att utveckla nya sätt att kommunicera på navigerar Per sina lyssnare genom framtiden. Han ger centrala insikter om strategisk kommunikation, branding, konsumentbeteenden, företagskultur med mera till sin publik.
Schlingmann är både ett inflytelserikt namn inom politiken såväl som näringslivet. Under 00- och 10-talets valkampanjer var Per ett av huvudnamnen bakom förnyandet av Moderaterna som anses vara en av anledningarna till deras valsegrar. Hans sätt att synas och utmärka sig har lett till utmärkelser som Sveriges Superkommunikatörer.
Per Schlingmann har tillsammans med Kjell A. Nordström skrivit bästsäljarna Urban Express (2014) och nu senast Corona Express (2021). Med sin nya bok Momentum tar de grepp på hur kriser, pandemin och kriget i Ukraina påverkar samhälle, arbetsliv och politik.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retailers & Brands
2.950 SEK
Choose Retailers & Brands ticket if you work at a company or brand that runs a physical or e-commerce store.
Attendee
6.950 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retailers & Brands ticket.
All prices are exclusive of VAT