Rickard Lyko
Rickard Lyko

LYKO

CEO & Founder

Syftesdriva varumärken med innovativa kundupplevelser– möt de nominerade till D-Award 2023

Scen: Kongresshallen
Innovation for Impact
09:10-09:30
Gå till Kongresshallen
Lägg till i kalender2023-03-09 09:10:002023-03-09 09:30:00Europe/StockholmLYKO - Rickard LykoSyftesdriva varumärken med innovativa kundupplevelser– möt de nominerade till D-Award 2023 Innovation for ImpactSvensk Handelnoreply@dhandel.seevent

Syftesdriva varumärken med innovativa kundupplevelser– möt de nominerade till D-Award 2023

Vissa varumärken inspirerar. De är nyfikna, innovativa och bryter ny mark. De skapar upplevelser utöver det vanliga och har många lojala fans. De drivs av en vilja att påverka människors liv och den värld vi lever i. Tre av dessa varumärken är ASKET, Axel Arigato och LYKO. De är alla nominerade till D-Award 2023. I detta panelsamtal talar diskuterar vi om vad krävs för att utveckla ett syftesdrivet varumärke som genomsyrar hela företaget. Hur utvecklar man fullständig transparens, spårbarhet och cirkulära affärsmodeller? Hur tar man sitt digitala community till den fysiska världen och säkrar att dessa samspelar i skapandet av starka inkluderande upplevelser för sina fans? Och vilken form av ledarskap krävs för att uthålligt skapa en innovativ kultur som präglas nyfikenhet?

Samtalet leds av Svensk Handels Malin Winbom och Per Ljungberg 

Rickard Lyko

Grundare och Vd för Lyko. 2008 efter universitetsstudier flyttade han hem till pojkrummet för att satsa helhjärtat på ehandeln. Bolaget har vuxit till att bli den ledande skönhetsaktören i Norden med över ett tusen anställda och 2,4 miljarder i omsättning. Lyko.com har försäljning i åtta länder och 33 integrerade butiker och salonger i Sverige och Norge. Koncernen har börsnoterades december 2017 och har de senaste åren förvärvat flera varumärken samt en business to business-verksamhet med två fabriker i Sverige för tillverkning av skönhetsprodukter. 2022 blev Lyko är den första elhandlaren i Sverige som endast erbjuder fossilfira leveranser.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work